GINOP 5.3.5.-18-2019-00135
A projektről
A Textilipari Műszaki és Tudományos Egyesület 2019. szeptember 30-án sikeres pályázati anyagot nyújtott be a GINOP-5.3.5-18 kódszámú „Munkaerőpiaci alkalmazkodóképesség fejlesztését célzó tematikus projektek” című felhívásra.
Alapadatok:
Szerződés száma: | GINOP-5.3.5-18-2019-00135 |
Pályázó neve: | Textilipari Műszaki és Tudományos Egyesület |
Projekt megnevezése: | A munka jövője a ruha és textilipari ágazatban. (tekintettel többek között a technológiai fejlődésre, automatizációra digitalizációra, a változó készségigényekre, az idősödő munkavállalókra, valamint a globális változásokra) |
Projekt eredeti időtartama: | 2020. május 01 – 2021 április 30. |
Projekt módosított időtartama: | 2020. május 01 – 2021 október 31. |
Projekt helyszíne (régió): | Észak-Magyarország |
Megítélt összeg: | 26 304 000 Ft |
Támogatás aránya: | 100% |
Cél:
Az Egyesület társadalmi és munkaerő-piaci szerepvállalásának erősítése, képviseleti erejének növelése és olyan tevékenységek megvalósításának támogatása, melyek hatékonyan hozzájárulnak a munkavállalók és a munkáltatók munkaerőpiaci alkalmazkodóképességének fejlesztéséhez.
„TMTE Tudásmenedzsment” digitális platform
https://tmte.skillnaut.com/site/login
„A munka jövője a ruha és textilipari ágazatban (tekintettel többek között a technológiai fejlődésre, automatizációra digitalizációra, a változó készségigényekre, az idősödő munkavállalókra, valamint a globális változásokra)”
GINOP-5.3.5-18-2019-00135
► Záróbeszámoló
Megjelent sajtócikkek:
► Eredményesen zárult a TMTE „A munka jövője a ruha- és textilipari ágazatban” c. pályázati projektje
► A TMTE új tudásmenedzsment rendszerének felhasználási módja és lehetőségei
A projekt eredményeként elkészült tanulmányok:
► Kompetencia térkép és munkavállalói attitűd kutatás a textil- és ruházati ipar konfekcionált termék gyártási területén
► Módszertani kézikönyv új munkavállalók toborzására, kiválasztására, képzésére a konfekcionált textil- és ruházati termék gyártás területén
► Konfekcionált termékgyártó betanított munkás PK tervezet
► Segédszabász képzési program
► Digitális varrógép kezelő képzési program
► Csomagoló gép- és vasalókezelő képzési program
2021. október 28.
„HR/KÉPZÉS/UTÁNPÓTLÁS ÁGAZATI KÉRDÉSEI 2021” c. szakmai konferencia és üzemlátogatás
GINOP-5.3.5-18-2019-00135
► Program
► Online videó tartalom
Új irányok a munkaerő toborzásban, megtartásban és képzésben – a GINOP-5.3.5-18-2019-00135 projekt eredményei
Ecker Gabriella, ügyvezető főtitkár TMTE
Fenntartható munkaerőgazdálkodás – mit tegyünk, ha a gazdasági/társadalmi /egészségügyi környezet kihívások elé állít minket….
Hidvégi Attila, stratégiai vezető – Global Interim Kft.
A veszélyhelyzet munkajogi szabályairól
Dr. Dudás Katalin, Ügyvéd, megbízott oktató ELTE
Jelenlét program – tiszabura, mátraverebély tapasztalatok és jó gyakorlatok hátrányos helyzetű munkavállalók bevonására
Dr. Hidvégi Csaba ügyvezető – Máltai Manufaktúra Nonprofit Kft.
Utánpótlás nevelés – kreatív műhely
Molnár Zsanett, szakmai gyakornok – GINOP projekt
Szakmai tartalommal bővített új képzési tananyag digitális alapoktatáshoz: Könnyűipari digitális modul
► Könnyűipari digitális modul
Előadás a projektről a 2021. október 13-i Könnyűipari Szakmai Napon „A FELNŐTTKÉPZÉS ÁTALAKULÁSA A KÖNNYŰIPARBAN – ÚJ IRÁNYOK A MUNKAVÁLLALÓK SZAKMAI KÉPZÉSÉBEN” címmel
► Előadás megtekintése
Elkészült a toborzó és szemléletformáló kampánystratégia és megvalósítási terv, mely az alábbi linken érhető el:
► Letöltés
A beküldési határidő meghosszabbítva!
Kedves Jogi Tagvállalat Vezető / Képviselő!
Tisztelt Szakmai Partnerünk!
Tavaly megkeresésünkhöz hasonlóan kérjük, segítse szakmai szervezetünk munkáját válaszadásával, hogy a felmérés eredményeképpen egy átfogó képet alkothassunk a textil- és ruhaipari ágazat HR/képzés/szakmai utánpótlás területeiről. A kapott adatok feldolgozása, elemzése nemcsak képzési tevékenységünk fejlesztési irányainak meghatározásában segít, de kitöltése, az adatok összegyűjtése a vállalkozások számára is hasznos lehet a cégvezetést is a HR/képzés/utánpótlás témakörének át/újragondolására ösztönözheti.
Kérjük, hogy az alábbi online vállalati kérdőívet töltsék ki számunkra és a rendszeren keresztül küldjék be részünkre.
Vállalati (beküldési határidő: 2021. augusztus 31.)
https://forms.gle/3ZKKdnCDdXLw26DA9
Természetesen, egy átfogó, teljes helyzetképhez nem csak a munkáltatók, de a munkavállalói oldal megszólítására is szükség van, ezért kérjük, hogy segítsék még munkánkat avval, hogy az alábbi online elérhető, anonim kérdőív linkjét továbbítják munkatársaik felé, vagy megosztják a cég facebook csoportjában, más közösségi oldalán, tolmácsolva Egyesületünk kérését.
Munkavállalói (beküldési határidő: 2021. augusztus 31.)
https://forms.gle/qLSSj7ZRUJ7iY2cb6
Bármilyen kérdés, kérés esetén állunk rendelkezésükre!
Együttműködésüket, segítségüket előre is köszönjük!
Kedves Jogi Tagvállalat Vezető / Képviselő!
Tisztelt Szakmai Partnerünk!
Tavaly megkeresésünkhöz hasonlóan kérjük, segítse szakmai szervezetünk munkáját válaszadásával, hogy a felmérés eredményeképpen egy átfogó képet alkothassunk a textil- és ruhaipari ágazat HR/képzés/szakmai utánpótlás területeiről. A kapott adatok feldolgozása, elemzése nemcsak képzési tevékenységünk fejlesztési irányainak meghatározásában segít, de kitöltése, az adatok összegyűjtése a vállalkozások számára is hasznos lehet a cégvezetést is a HR/képzés/utánpótlás témakörének át/újragondolására ösztönözheti.
Kérjük, hogy az alábbi online vállalati kérdőívet töltsék ki számunkra és a rendszeren keresztül küldjék be részünkre.
Vállalati (beküldési határidő: 2021. július 23.)
https://forms.gle/3ZKKdnCDdXLw26DA9
Természetesen, egy átfogó, teljes helyzetképhez nem csak a munkáltatók, de a munkavállalói oldal megszólítására is szükség van, ezért kérjük, hogy segítsék még munkánkat avval, hogy az alábbi online elérhető, anonim kérdőív linkjét továbbítják munkatársaik felé, vagy megosztják a cég facebook csoportjában, más közösségi oldalán, tolmácsolva Egyesületünk kérését.
Munkavállalói (beküldési határidő: 2021. július 23.)
https://forms.gle/qLSSj7ZRUJ7iY2cb6
Bármilyen kérdés, kérés esetén állunk rendelkezésükre!
Együttműködésüket, segítségüket előre is köszönjük!
Mi történt a projektben 2020-ban?
A 2020. májusban elindult projekt az Egyesület társadalmi és munkaerő-piaci szerepvállalásának erősítését, képviseleti erejének növelését és olyan tevékenységek megvalósításának támogatását célozza, melyek hatékonyan hozzájárulnak a munkavállalók és a munkáltatók munkaerőpiaci alkalmazkodóképességének fejlesztéséhez.
A projekt tervezett megvalósítási területe elsősorban az Észak-Magyarországi Régió.
Sajnos, a járvány miatt kialakult helyzet jelentősen hátráltatta a tervezett ütem szerinti megvalósítást, de 2020 végére néhány részeredmény már megszülethetett.
Elkészült a módszertanokat és megoldási javaslatokat figyelembe vevő három kérdőív:
• munkavállalói kérdőív
• munkaadói – munkáltatói kérdőív
• hr adminisztrációs kérdőív
A felmérési szakasz részeként elindult az alacsony kvalifikáltságú munkaerőt érintő képzési környezet vizsgálata.
A szakmai megvalósításhoz szorosan kapcsolódó munkaköri profil alkotási tevékenységet is megkezdtük. Itt kialakításra került szakértői támogatással a módszertani terv és a konkrét felmérési program. A profil alkotási méréseket 2020 októberében az Axamo Kft-nél elkezdtük, ezt novemberben további helyszíni mérések követtek volna, de a járványügyi intézkedések miatt a folytatás 2021-re II. negyedévére halasztódik.
A fent említett kutatási előkészületek alapján részben megtörtént az interjúk és a kérdőívek kitöltetése (elektronikus kérdőívek kiküldése), az online kommunikáció előnyeinek iparág és szakma specifikus felmérése, a legjobb gyakorlatok összegyűjtése, megoldási lehetőségek vizsgálata.
E mellett folyamatban van az oktatási módszertanok kidolgozása is.
Kedves Jogi Tagvállalat Vezető / Képviselő!
Tisztelt Szakmai Partnerünk!
Tudjuk, hogy manapság „Dunát lehet rekeszteni” az online kérdőívekkel és szinte naponta érkezik újabb kérés / felhívás egy-egy kitöltésére az Önök e-mail elérhetőségére, de jelen körülmények között másképp nem megy. Csak így tudunk azokhoz a hasznos információkhoz hozzájutni, amelyek összegzése, elemzése nemcsak Egyesületünk szakmai képzési tevékenységének jövőbeli irányáról segít majd határozni, de ágazati szinten a központi döntéshozók számára is tényleges és fontos információkkal szolgálhatnak. Ezen túlmenően a kérdőív kitöltése, az adatok összegyűjtése a vállalkozások számára is hasznos lehet, hiszen a kérdések őszinte megválaszolása a cégvezetést is a HR/képzés/utánpótlás témakörének át/újragondolására ösztönözheti.
Minden vezető számára elengedhetetlenül szükséges, hogy ne csak kullogjon az események után, hanem a folyamatok elé tudjon menni.
Néhány fontos érvünk a felmérésben való aktív részvétel mellett:
- A Kormány gazdaságpolitikai döntése által létrehozott „kreatívipari ágazat” most kialakuló struktúrájához a beintegrált korábbi ágazatok számára lehetőség van olyan projektek kialakítására, mely által egy ágazat specifikus fejlesztési program alakítható ki. Jelen kérdőívek ezen munkát igyekeznek előkészíteni, támogatni.
- A XXI. század legnagyobb hiánya a „HUMÁN TŐKE” adott időben való rendelkezésre állása. Az az ágazat tud ebből a helyzetből előre lépni, aki saját maga számára megalkotja az utánpótlási – képzési- fejlesztési programját. Ilyen programot csak megfelelően részletesen elvégzett helyzetelemzésre lehet építeni.
- Az ősszel életbe lépett SZAKKÉPZÉS 4.0 törvényi rendeleti változások komoly kihívásokat fogalmaznak meg minden ágazat számára. Ez egyben lehetőség is. Ahhoz, hogy élni tudjunk ezzel szükség van megérteni a magyarországi munkaerőpiac jelenlegi dinamikáját. A megfelelő program kidolgozásához elengedhetetlen felmérni az ágazatban tevékenykedő vállalatok ez irányú képességét. E mellett pedig szeretnénk „kinyerni” egy belső tudásbázist is a vállalatoknál meglévő sok évtizedes tapasztalat alapján.
- A 2021-2027-es uniós támogatású időszak hívó szava a versenyképességben történő előrelépés. Ahhoz, hogy az új támogatási időszakból az ágazat minél többet tudjon profitálni, most időszerű (lehetséges és szükséges) a versenyképesség fejlesztéséhez kapcsolódó adatok beszerzése. elemzése.
A fentieket mérlegelve, kérjük, hogy az alábbi vállalati kérdőíveket töltsék ki számunkra és küldjék be/vissza részünkre (az excel táblázatot az info@tmte.hu e-mail címre várjuk)
► GINOP_00315_TMTE_munkaeropiaci_adatbekero_tablazat201012
► https://forms.gle/2Q3gTQ3aEUCPHRd2A
beküldési határidő: 2020. november 10.
Természetesen, egy átfogó, teljes helyzetképhez nem csak a munkáltatók, de a munkavállalói oldal megszólítására is szükség van, ezért kérjük, hogy segítsék még munkánkat avval, hogy az alábbi online elérhető, anonim kérdőív linkjét továbbítják munkatársaik felé, vagy megosztják a cég facebook csoportjában, más közösségi oldalán, tolmácsolva Egyesületünk kérését.
Munkavállalói (beküldési határidő: 2020. november 10.)
https://forms.gle/fGax3taZi4odA9Sk8
Bármilyen kérdés, kérés esetén állunk rendelkezésükre!
Együttműködésüket, segítségüket előre is köszönjük!
Sajtóközlemény – 2020.06.15.
Minőségi szakemberállomány biztosítása a ruha- és textipari ágazat számára
A Textilipari Műszaki és Tudományos Egyesület 2019. szeptember 30-án sikeres pályázati anyagot nyújtott be a GINOP-5.3.5-18 kódszámú „Munkaerőpiaci alkalmazkodóképesség fejlesztését célzó tematikus projektek” című felhívásra. A 2020. május 1-én elindult „A munka jövője a ruha és textilipari ágazatban…” projekt megvalósítására a TMTE 26,3 millió Ft vissza nem térítendő európai uniós támogatást nyert. A projekt célja az Egyesület társadalmi és munkaerő-piaci szerepvállalásának erősítése, képviseleti erejének növelése és olyan tevékenységek megvalósításának támogatása, melyek hatékonyan hozzájárulnak a munkavállalók és a munkáltatók munkaerőpiaci alkalmazkodóképességének fejlesztéséhez.
► Részletek